|
Foto: ds-tours.fr |
Kuģis „Rosalie Moller" tika uzbūvēts 1910.gadā Glāzgovā, Skotijā. Sākotnēji gan tas saucās „Francis", bet mainoties īpašniekiem ieguva līdz pat šim brīdim zināmo nosaukumu – „Rosalie Moller".
|
Attēls: uemis.org |
Kuģa pēdējais ceļojums sākās 1941.gada jūlija beigās un tā galamērķis bija Aleksandrija, Ēģiptē. Šī paša gada oktobrī „Rosalie Moller" veiksmīgi bija sasniegusi Sarkano jūru un pietuvojoties Suecas kanālam noenkurojās tā saucamajā „Drošas enkurošans zonā", lai gaidītu tālākos norādījumus. Jāpiebilst, tas bija kara laiks, tāpēc kuģošana pa Suecas kanālu bija diezgan nedroša – vācu lidmašīnu uzbrukumu dēļ. Tieši tāpēc kuģiem nācās pavadīt laiku „Drošas enkurošanās zonā", gaidot savu rindu, lai varētu izbraukt caur Suecas kanālam. Šajā laikā bija noticis arī negadījums – divi kuģi bija saskrējušies Suecas kanālā un tādā veidā kuģu satiksme pa kanālu bija gandrīz bloķēta, jāteic, ka tas bija galvenais iemesls, kāpēc arī „Thistlegorm" gandrīz divas nedēļas bija spiests uzkavēties šajā pašā „Drošas enkurošanās zonā", kur to diemžēl pārsteidza vācu lidmašīnu uzlidojums. Jāatzīmē arī fakts, ka līdz tam „Drošas enkurošanās zona" tiešām bija droša, jo pretinieka lidmašīnas reti riskēja lidot tik tālu uz dienvidiem.
|
Attēls: wrecksite.eu |
Viss mainījās, kad Vācu Izlūkdienests bija saņēmis informāciju, ka pa Suecas kanālu plānots pārvietoties lielam kuģim (iespējams, „Queen Mary") uz kura varētu atrasties apmēram 1200 Lielbritānijas armijas karavīru – papildspēki Ziemeļāfrikas pozīciju nostiprināšanai. Krētā bāzētajai vācu armijas gaisa flotei bija uzdots atrasts šādu lielu kuģi un to iznīcināt. 6.oktobrī šādā vācu bumbvedēju uzbrukumā tika nogremdēts „Thistlegorm", tikai divas dienas vēlāk – 8.oktobrī tieši tādu pašu likteni piedzīvoja arī „Rosalie Moller".
Kuģis „Rosalie Moller" ir 108m garš, vraks atrodas 17m – 50+m dziļumā.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru