otrdiena, 2015. gada 17. marts

Somijas frīdaivere uzstāda jaunu rekordu zemledus niršanā

Foto: deeperblue.com

Somijas frīdaivere Johanna Nordblada (Johanna Nordblad) 14.martā uzstādījusi jaunu Ginesa Pasaules rekordu. Viņa nirstot horizontāli zem ledus (Freedive horizontally under ice), tērpta tikai peldkostīmā un frīdaivera maskā nopeldēja 50m. Šis zemūdens peldējums norisinājās Somijas ezera Peijenne ūdeņos.


Kā savā Facebook profilā atbildot uz sekotāju jautājumiem par Ginesa Pasaules
Johanna Nordblada (Foto: deeperblue.com)
rekorda daiva norises drošību Johanna Nordblada uzrakstījusi: "Drošības jautājumiem
 ir pievērsta liela uzmanība un es šajā sakarā esmu saņēmusi daudz jautājumus. Visiem, kuri ne reizi nav mēģinājuši frīdaivingu, vai vēl jo vairāk nav niruši zem ledus, varu teikt, ka visbūtiskākais šādās ieniršanās ir tieši drošība. Mana ieniršana bija rūpīgi izplānota un tikpat rūpīgi organizēta. Man līdzās bija un par manu drošību rūpējās frīdaiveri ar skūteriem, kā arī bija drošības trose. Un, protams, es pirms tam daudz trenējos tieši nirstot līdzīgos apstākļos. Mans personīgais rekords niršanai attālumā bez pleznām baseinā ir 137m, statiskā elpas aizturēšana - 6 minūtes 39 sekundes. Gatavojoties šim rekordam es vispirms niru zem ledus ar akvalangu, tad tikai neporēna hidrotērpā un tikai pēc tam vienīgi pledkostīmā. 20 minūtes niru ūdenī, kura temperatūra bija +6C, tad 4 minūtes +2C."
Tagad Johannai Nordbladai pieder Ginesa Pasaules rekords frīdaivingā sievietēm horizontāli nirstot zem ledus. Analogs rekords starp vīriešiem pieder Stīgam Severinsenam (Stig Severinsen), kurš 2013.gada septembrī aizturot elpu zem ledus nopeldēja 76,2m.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru