ceturtdiena, 2016. gada 4. augusts

Austrālijā izglābts daiveris, kurš 6 stundas dreifējis okeānā

Džeikobs Čailds / Foto: abc.net.au


Kvīnslendas (Austrālija) dienvidaustrumu piekrastes ūdeņos kāds daiveris pavadījis ūdenī vairāk kā sešas stundas pēc tam, kad viņu daiva laikā okeānā aiznesa spēcīga straume. Tas, ko nācās piedzīvot 30 gadus vecajam daiverim Džeikobam Čaildam (Jacob Childs), var notikt ar jebkuru nirēju - jūra spēj būt neprognozējama un ir situācijas, no kurām nespēj izkļūt pat ļoti profesionāli daiveri.


Atgadījums ar Džeikobu notika jūlija sākumā. Tās dienas rītā viņš kopā ar grupu daiveru devās nirt uz "Althea" vraku, kas atrodas apmēram 30 jūras jūdzes no Bundabergas (Bundaberg).
"Mēs ilgi nevarējām izmest enkuru, un, kad tas beidzot izdevās, vairāki daiveri izrādījās ļoti dažādās gatavības stadijās. Es ielecu ūdenī viens no pirmajiem, bet pēdējais mūsu grupas daiveris ūdenī bija tikai pēc kādām 15 minūtēm. Visu šo laiku mēs cīnījāmies ar straumi. Pēc tam visi uzsākām ieniršanu turoties pie enkura tauvas. Viens no nirējiem bija augšā un es gribēju ar viņu samainīties vietām, bet nenoturējos. Kad izniru, mani straume nesa gar mūsu jahtas bortu, bet tur nebija tauvas pie kuras pieturēties, un man nebija pie kā pieķerties. Tad, kad kapteinis man pameta tauvu, es jau biju aiznests pārāk tālu," stāstīja Džeikobs.
Straume bija ļoti spēcīga un daiveri vienā mirklī aiznesa tālu no jahtas. Džeikobs dreifējot ūdenī pavadīja vairāk kā sešas stundas, šajā laikā straume viņu nesa gar Kvīnslendas dienvidaustrumu piekrasti.
"Kā es vēlāk uzzināju, meklēšanā bija iesaistītas daudzas jahtas, bet es neredzēju nevienu... Viss ko es redzēju un dzirdēju bija traleris, pēc kura tad arī centos peldēt," teica jūrā aiznestais daiveris.
Džeikobs bija redzējis arī meklēšanā iesaistīto helikopteri, kurš riņķoja netālu no viņa, tomēr glābēji daiveri neieraudzīja. 
Jāatzīmē, ka Džeikobs spēja saglabāt mieru un nekrist panikā. viņš, saulei sākot rietēt, pat ierakstīja atvadu video, jo cerības tikt izglābtam tomēr sāka zust.
"Nu tad arī viss. Saule riet un viņi neko nespēs izdarīt. Džeikijam ir beigas," viņš teica kameras ierakstā. 
Pēc Džeikoba teiktā - iespēja pavadīt nakti ūdenī viņu īpaši nesatrauca. "Es nodomāju, ka tā vienkārši ir viena no tām reizēm... Kad tev nav izvēles, tad tev to vienkārši ir jādara un viss."
Džeikobs arī pastāstīja, ka viņš bija ģērbies hidortērpā, tāpēc nebijis auksti. Viņš arī nebija piekusis, jo nevajadzēja nopūlēties, lai noturētos virs ūdens. "Vienīgi es ļoti gribēju dzert - ūdeni un tasīti tējas."
Un tad uzsmaidīja veiksme. Apmēram 17:30 glābējiem no gaisa izdevās saskatīt Džeikobu un vēl pēc pusstundas viņu uzņēma ūdens policijas kuteris. Tas viss notika nedaudz pēc saulrieta.
Kā atzina glābšanas operācijas vadītājs, nonākot šādā situācijā Džeikobs Čailds rīkojās ļoti pareizi: viņš spēja saglabāt mieru un piepūta daivinga boju, kas palīdzēja glābējiem viņu saskatīt.
Kad masu mediji izglābtajam daiverim jautāja, vai šis atgadījums nepieliks punktu viņa turpmākajiem zemūdens piedzīvojumiem, Džeikobs atbildēja: "Es atkal došos nirt, ļoti iespējams jau rīt."


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru